ישו האוסטרלי – אלן גון מילר

By | 22/07/2013

הגיע הרגע בו ניתן לסגור את ספרי ההסטוריה וליישב את המחלוקות התיאולוגיות אחת ולתמיד. גם כבר לא צריך להתווכח כיצד נראה בית המקדש ואיך עולים לרגל. ישו חזר לחיים והוא זוכר הכל. “את רוב הניסים שמסופר בברית החדשה אכן עשיתי”*, הוא מעיד, “הארתי עוורים ורפאתי צולעים”, הוא מספר, “אלא שלא הלכתי על המים ולא הפכתי מים ליין”. הטוען הנוכחי לכתר ישו הוא אלן גון מילר, איש IT לשעבר שגם עסק בנדלן שיום אחד הבין שהוא ישו מנצרת, “כבר בתור ילד היו לי זכרונות מהצליבה וזכרונות נוספים, אלא שהעדפתי להתעלם מהם”.

אלן נראה כבחור חביב, השכן האידיאלי, מנומס ומלא הומור, גם כשהוא מרצה ומטיף הוא שומר על אותה ארשת חביבה ונעימה. לכן אין כל סימן שיכין את העומד מולו להכרזה אותה מצהיר אלן שוב ושוב “אני ישו וזו”, מצביע לעבר האישה שלצידו, הצעירה ממנו בשלוש עשרה שנים, “היא מרים מגדלנה”. כן, הוא יענה אם תשאל, הוא זוכר את הצליבה ואת כל שאר הארועים, אלא שלא ניתן לראות את הסימנים על גופו, כי אמנם הוא אותו האיש, אבל הגוף התחלף.

מארי סוזן לאק, בת זוגתו הנוכחית, אינה הראשונה עליה הצביע בתור מרים, אלא שבניגוד לפעמים הקודמות בהם הוא טעה בזיהוי, בפעם הזו אין לו כל ספק בדבר. היא מצידה אמנם מעידה שלפני שהכירה את אלן לא ידעה מי זו מרים, אלא שכיום לא רק ברור לה שהדבר נכון, תובנה שהגיע אליה לבד, אלא שגם היא זוכרת את רגע הצליבה ואת זה שהכאב ממנו סבלה היה גדול מכאבו של ישו עצמו.  היו אילו ההורים של מארי שהציגו בפניה את אלן, מספרים לה שהוא הביע בה עניין. והיה זה אחיה שבכה בפניה, טוען שהיא אבדה את דעתה. לא רק אחיה של אלן טען שישנו עסק עם משוגעים, אלן מעיד בעצמו שאימו שלחה אליו פסיכיאטר כדי שיבצע בו בדיקה, אלא שלטענת אלן התוצאה הראתה שהוא שפוי לחלוטין.

בינתיים אלן מפיץ שיעורים, הרצאות והקלטות של סמינרים בהם הוא מטיף לאהבה ומרצה שעות של פסיכולוגיה פופולארית. ישנם שומעים שלוקחים את דבריו ברצינות כה רבה עד שמסתגרים שעות עם עצמם כדי להקשיב לדברי בן האלוהים, עד כדי ניתוק קשר עם משפחתם. “אם אני אפגוש אותו בצד הכביש”, העיד גבר כבן ארבעים, “אני אשסף לו את הגרון”, וכל זאת כתגובה לכך שיום אחד אשתו, אם ילדיו, התחילה לשמוע את השיעורים של אלן, ולאחר חמישה חודשים עזבה הכל וטסה לאוסטרליה כדי להיות במחיצתו. רגע לפני שהיא עזבה ניסו לאמת אותה עם האי סבירות של הטענה, את התשובה היא צעקה בקול, מספרת שהשיעורים עושים לה טוב, ולאחר מכן ברחה ומאז לא נראתה.

“אם הם לא מסוגלים לראות מי שאני, כנראה שאתם לא נועדתם להיות אחד עם השני, כנראה שאותו האחד הוא לא הנפש התאומה שלך” . תוך שימוש רב במונח נפש תאומה אלן מנתק את המגיעים אליו ממשפחותיהם ומהקשרים הקודמים, ומשיא אותם מחדש בין חברי הקהילה. טענה נוספת היא שמי שנתנגד אליו מתנגד לאלוהים, ולכן ברור שהוא לא מתאים להיות בן\בת הזוג.

אחד האמצעים בהם הוא מגייס לעצמו מאמינים, ומעגן את אילו שכבר הצטרפו אליו הוא בחיטוט בעבר במטרה למצוא מיני טראומות ולדוש בהם, בכך לחשוף את האנשים רגשית ולזעזע אותם, יוצר בכך תלות בו. באותה הצורה הוא גם מנתב את ילדי המצטרפים ומשחק עם העולם הרגשי שלהם כדי ליצר אחיזה.

מנגן על הנימים הרגשיים, אלן יוצר חרדה תמידית בקרב המאמינים, מעמיד את התודעה במתח שנובע מהמאבק מתמיד בין רוחות הטוב לרוחות הטוב, והאחרונות הן אילו שגורמות לאדם לצרוך אלכוהול, סמים וללכת לזונות וכל שאר החולאים הרעים. מעבר לחרדה תמידית זו הנובעת ממאבקים פנימיים, אלן ניבא מספר אסונות גלובאליים שאמורים להגיע בכל רגע לעולם, אסונות כגון רעידות אדמה וצונאמי. לאילו הרוצים להינצל מאותם האסונות הוא הציע להצטרף אליו לאיזור מבודד באוסטרליה, בה הוא ומאמיניו התחילו לרכוש אדמות. איזור שעתיד לההפך לאחר שיבואו האסונות שיעלימו את רוב אוסטרליה, לאי טרופי יפיפה, כלומר לגן עדן.

בזמן שאלן מילר מסתובב ברחבי העולם במטרה לגייס עוד מאמינים ומקים את כנסיית האמת האלוהית (Divine Truth) ואת הממלכה הפרטית שלו, החוקרים עוקבים בחשש אחרי הכת החדשה, מציינים שניסיון העבר הצביע על כך שכתות שהתחילו להתבודד הסתימו בצורה לא טובה, מתיחסים לגים ג’ונס או לדוד כורש. אחרים ציינו שאלן מילר הוא מנהיג כת טירון, שעדיין לא מודע בעצמו ולא יודע לאן הוא הולך ולכן יש לעקוב אחריו ביתר זהירות.

למרות שאלן טוען לכתר אלוהי ומספר בפרטים איך נראו החיים לפני אלפיים שנה, לא נעים להגיד, אבל בחולצת טריקו זולה, ישו לא נראה כל כך מרשים.

* כל הציטוטים הם מדבריו בתרגום חופשי.

כתיבת תגובה