להיות ערומים לפני האלוהים

By | 04/02/2014

מייקל טרווסר (Michael Travesser), או בשמו המקורי ווין בנט (Wayne Bent) היה מוכן ללכת לקראת המאמינים שלו רק עד גבול מסויים. לאחר שהוא פרסם פוסט בו הוא טען שהדרך היחידה להגיע להתרה בחיים היא להיות ערומים לפני האלוהים, תהתה אחת מהחברות הצעירות בכת כיצד ניתן לעשות את זה, ולבסוף הבינה שהדרך היחידה היא להיות ערומה לפני נציגו של אלוהים, לפני המשיח, כלומר לפני מייקל עצמו. היא נגשה עליו וספרה שהיתה לה מחשבה להוריד לפניו את הבגדים. הוא חייך והרהר בדבר כמה רגעים, כנראה כדי לשמוע מה חושב האב בשמיים על הרעיון, ואז אישר, מציע שהוא יחזיק אותה תוך כדי התהליך.

הם הלכו לחדר השינה, ושם הוא אחז בה. היא הרגישה שבדרך כל שהיא היא נפתחו שערי שמים, “איכשהו ראיתי את אלוהים, איכשהו? בעצם הוחזקתי בידיו של בן האלוהים”. לדבריה היתה זו חווה משנת חיים, הם שכבו אחד לייד השני והוא לחש לה שהיא רצויה בעיני האלוהים, שהיא מקובלת בעיניו ושהיא החלימה. אז היא הבינה שהיא לעולם לא תרצה לעזוב את אותו המקום.

אותו המקום אליו היא התכוונה היתה חווה מבודדת בשם Strong City לייד ניו-מקסיקו אליה לקח מייקל את המאמינים שלו לאחר שפרש מהכנסיה האוונקליקנית בשנת 1987 והקים את “הכנסיה לצדקת אדונינו” Lord Our Righteousness Church. מייקל מספר שיום אחד ישב לבדו בקרוואן כששמע את אלוהים דובר אליו ומבשר לו שהוא המשיח, ללא כל הכנה. הנס היה שפתאום הצטרפו אליו שתי עדות שעזבו את חייהם כדי ללוות אותו בלי כל הנחיה ממנו לעשות את זה.

מייקל טרווסר, משיח בשם עצמו

מייקל טרווסר, משיח בשם עצמו

אחרי שאותה הנערה ראתה את האור היא שלחה את חברה שלה לחוות באותו טקס ריפוי בערום לפני האל. אולי בגלל שההשפעה היתה כל כך חיובית, אבל לאחר מכן הודיע מייקל שיש צורך בשבע נערות בתולות לביצוע הטקס כדי להסיר רוע מהעולם, שניים מתוכן היו קטינות. נואשות להתקרב יותר לאלוהים הבתולות התחננו למייקל לקיים יחסים מלאים. אחת מהן, בת חמש עשרה, אפילו אימה להתאבד אם רצונה לא יתממש. אלא שאז, כשנראה שפעם נוספת יקיים את רצונו של אלוהים, מייקל נעצר והכריז שזה היה בעצם מבחן מהאל ושזה לא יקרה.

אבל רצון האל שלא נעשה עם הקטינות נעשה במרץ עם הנשים הנשואות. שתי העדות שהצטרפו עליו בתחילת הדרך שמעו ממנו שהאלוהים ציווה עליו לקיים יחסי מין איתן. לבעל הסביר שאין ברירה בגלל שזה צו האלוהים ואם הוא כועס על אלוהים אז הוא מוזמן להגיד לו. מכיוון שהבעל עצמו האמין במייקל, דבריו היו עוגן ההצלה שהחזיק אותו לאור הבשורות הרעות. באותה הדרך נאלץ מייקל לקיים את דבר האל גם בנשים נוספות שהצטרפו לכת.

אולי הקשה מכל הוא לראות את ג’ף בנו של מייקל מספר כיצד אביו אולץ לקיים את צו האל עם כלתו. הוא מספר שגם הוא וגם מייקל נדהמו לשמוע את הציווי. כשג’ף דופק את ראשו בקיר, הדגים מייקל לצלם כיצד לא היתה לו ברירה אלא לקיים יחסים אם האישה. כשנשאל אם הציווי היה חד פעמי מייקל חייך חיוך גדול והסביר שכמו בחיי נישואים, יש דברים שהם לא חד פעמיים אלא לכל החיים.

לדברי מייקל הצורך לשכב לצידי הנערות הערומות הינו צורך רוחני-רפואי, שמוצדק הרבה יותר מאותו היתר שיש לרופא לבדוק או לנתח חולים ערומים. המעשה הינו רוחני לחלוטין ללא כל נגיעה מינית, ושלא כמו אצל רופאים הנוגעים רק בגוף, הטיפול שלו נוגע בנשמה.

מייקל טרווסר עם אחת הנערות

מייקל טרווסר עם אחת הנערות

“אמא אמרה לי שמייקל עושה לנו שטיפת מוח”, ספרה אחת הנערות שהתעקשה לחזור אחרי שחולצה בידי אימה, “וזה נכון, הוא שטף ממני את כל השחיתות”, אמרה.

לפי החישובים של מייקל, בסוף באוקטובר 2007 בחצות יגיע סוף העולם. לדבריו אז הכוחות כדמוניים יתגברו והכל יגיע לקיצו. חברי הכת חיו בחרדה ובציפיה למועד זה לסוף העולם, מתכוננים מעל עשרים שנה למועד אפוקליפטי. אלא שככול שהמועד התקרב הנבואה התעדנה והמסר שונה לכך שבבוא המועד מייקל עצמו יעבור רק מייקל עצמו שינוי ואולי יכנס לגוף אחר. כשהגיע המועד עצמו ביצעו חברי הכת טקס כל שהוא בינם ובין עצמם ולצלילי חצוצרות יצאו בצעדה, צועקים וחוגגים “חרות”. לאחר מכן חזרו פנימה לאותה המציאות ולאותו המייקל.

נראה שהדמות הטרגית ביותר הינה בנו של מייקל, ג’ף, שבזמן צפיה בתחקירים נראה כמודע לחלוטין למעשיו הלא ראויים של אביו המשיח, ונקרע בין החובה להמשיך להאמין לאב שבגללו הקריב כל כך הרבה כולל את אשתו, לבין התחושה שאביו מנצל אותם. השיא נשמע בשיחת טלפון לאחר שהגיע מועד סוף העולם, בה הבן מתבטא בצורה בוטה כלפי המציאות ובעיקר האל אותו למד לשנוא דרך אביו.

בסופו של דבר נעצר מייקל על כך שפעם אחת נגע בחזה של קטינה בת 16. לדברי ג’ף מייקל נבגד בידי אחד מבפנים בדיוק כמו שישו נבגד בידי משהו מבפנים. אלא שג’ף הוסיף שהוא לא מתכוון שלחרר את אביו בערבות “מכיוון שאלוהים הכניס אותו לשם, ולכן גם אלוהים ימצא את הדרך לשחרר אותו משם”.

כתיבת תגובה