השהכלבים מאבדים עצמם לדעת

By | 26/05/2014

ישנם בעולם טירות ומבנים רבים רדופים בשדים. ישנם גם מקומות רבים אחרים הידועים כמקומות מועדפים לאבד אנשים לדעת. אבל עד כמה שידוע לי ישנו רק מקום אחד רדוף שגורם לכלבים לאבד עצמם לדעת ולקפוץ בהתרגשות מגשר בגובה 120 מטר, הישר אל מותם.

בית Overtoun בסקוטלנד נבנה ב-1860 צמוד לגשר אבן לצידי נהר ה-Clyde. בהמשך המבנה ניתן לציבור ושימש כבית חולים וכיום כמרכז דתי. אלא שיותר משהמבנה עצמו מענין, המקום התפרסם בגלל הגשר שמסיבה לא ברורה גרם למספר לא סביר של כלבים לקפוץ מעל מעקה האבן, הישר אל מותם.

הסיבה הראשונה וההגיונית ביותר שנתנה לתופעה היא שהגשר רדוף בידי אדם הלוקה בראשו שבעבר זרק את בנו מהגשר. לפי אותה הטענה, באופן לא מוסבר אותו האדם מפתה כלבים לעשות את הזינוק המוביל אל מותם.

הסבר אחר טוען שההשתקפות של המים גורמת לאשליה כאילו הקרקע גבוהה בהרבה ממה שהכלבים רואים, כך שמאוחר מדי הם מגלים שנפלו קורבן לאשליה אופטית. שוללי ההסבר הזה יכולים להצביע על מעקה האבן הגבוהה כגורם המונע מהכלבים לראות את המים למטה.

טענה נוספת היא קולות המים המפכים שנשמעים בקול רם במרכז הגשר, גורמים לקרקע להשמע קרובה ומלהיבה, ובעצם ומפתים את הכלבים לעשות את הקפיצה.

טענה מעניינת נוספת שהוצגה בידי דויד סנד היא שבאותה הנקודה בגשה ישנו רח חזק של חורפנים שמלהיב את הכלבים. הריח בנוסף לקולות המים גורם להם להתרגש ולקפץ מעל המעקה, בלי להזהר ולבדוק את הגובה מעברו השני. שוללי הטענה הזו מציינים שהיא משעממת בהרבה מההסבר הראשון.

בכל מקרה, נסתרות דרכי הכלב ולא רק בני אדם יכולים לבוא בטענות לאלוהים.

התמונה של הגשר מכאן.

כתיבת תגובה