שלושה עשר עיקרים להרגלים המובילים לחיי פשטות

By | 19/03/2015

“החיים עצמם פשוטים, אנו אילו שמתעקשים לסבך אותם” (קונפוציוס).

הסיבה הפשוטה ביותר לכך שאנו שואפים לחיי פשטות היא שהחיים המודרנים עמוסים ורועשים. ישנה שאיפה לעצור לרגע את הסחרחרה המטורפת של אורח החיים המודרני ופשוט להביט מסביב. ללמוד להקשיב ולהנות ממה שישנו במקום לרוץ להשיג עד אינסוף בלי להנות מהמושג.

לצורך כך ריכז הנריק אדברג שלושה עשר הרגלים המובילים לאורח חיים מינימליסטי, פשוט ועשיר:

1.  סביבת עבודת מינימליסטית: חלל העבודה מינימליסטי המורכב רק במחשב נייד על שולחן שחור קטן עשוי מעץ, כיסא נוח לישיבה ומקום לכוס מים. זה הכל. כך אין הסחות דעת כאן, ויותר קל יותר לכתוב ולשמור על מוח צלול.

2. תבשל גם לפעם הבאה: כך יש פחות כלים לשטוף וישנו אוכל מוכן לאותם הימים בהם אין לך כוח לבשל.
(הערה, סעיף זה מובא כי הוא חלק מההרגלים שציין הנריק אדברג, אנו דווקא ממליצים כפי שציינו בעשר העקרונות לאורח חיים מינימליסטי לבשל מעט, להנות מהבישול, למעט באחסון ולאכול טריא. כך אתה מודע יותר למה שאתה אוכל, נהנה ממנו יותר, צורך פחות, מאכסן פחות וזורק פחות)

3. תקפיד לכתוב קצר: כשאתה שולח דואל, כתוב קצר. כך תחסוך לעצמך את הזמן של כתיבה, תחסוך מזמנו של הקורא ותמעט ברעשי רקע מיותרים.

4. תקדים בחמש דקות לכל פגישה: כך תוכל להנות מהדרך למקום, יהיה לך זמן להביט מסביב ולשים לב לדברים הקטנים ובעיקר לא תהיה לחוץ.

5. תשקיע רק 20% בבעיה: בעיות לא חסר, אבל תשקיע רק 20% מהמשאבים בבעיה ו-80% בפיתרון. מצב תודעתי של מיקוד בבעיות מגביר את תחושת חוסר האונים והתסכול, בזמן שעיסוק בפתרונות יכול להוות זריקת מרץ ויצירתיות.

6. תשאף לטוב: כדברי הקלישאה, האוייב הגדול ביותר של הטוב הוא טוב מאד. פרפקציוניזם הוא תכונה שלא מאפשרת להנות מהקיים, מכניסה את האדם לתסכול אינסופי ושוללת את היכולת מהנות מדברים שהסתיימו. אם זה טוב, תחתום את זה ותהנה ממה שנעשה.

7. אל תנסה לרצות את כולם: פשוט כי אי אפשר. ניסיון לרצות את כולם יכניס אותך למעגל קונפליקטים סזיפי שרק ישאיר אותך מרוקן ומתוסכל. תאמין במה שאתה עושה ותעשה את הדברים רק כי אתה מאמין בהם.

8. תאכל לאט: תהפוך את שעת האוכל לעוגן של רוגע במקום שיהיה מטלה שיש לסיים. תלעס לאט ותחווה כל נגיסה, כך תהיה מודע למה שאתה עושה ותתרגל להיות נוכח במקום שהתודעה תשוטט.

9. תהנה מהדברים הקטנים: נגיסה בפרי טעים, פרח ריחני בצד הדרך, מצעים נקיים, חיוך אקראי ברחוב והשתובבות ילדים. אם תחפש את ההנאות הקטנות שנמצאות בכל מקום החיים שלך יהיו עירניים, מודעים ורויי הנאה.

10. תגדיר מקום לכל דבר: כך תדע איפה להניח אותו במקום שסתם ישכב זרוק, כל תדע איפה למצוא דברים. ובעיקר תקטין את האי סדר והכאוס שסביבך. םא אין לזה מקום אולי זה מיותר?

11. תכתוב: הזיכרון בוגדני! תכתוב רשימת קניות, תכתוב זכרונות, תכתוב רעיונות ורשימות על דברים שלמדת. תכתוב על דברים מהם אתה נהנה ותחביבים אותם אתה עושה. כך תהיה מודע לעצמך, תישאר ממוקד ותרגיש את התהליכים אותם אתה עובר. בין אם זה מכשיר אלקטרוני או דף ועט, תקפיד שנוכל לכתוב לייד המיטה.

12. אל תהפוך עכבר להר: כשמתרחשת סערה תשאל את עצמך האם דבר מזה ישנה בעוד חמש שנים. כך תשמור על פרופורציות ולא תילחץ מהדברים הקטנים.

13. תשנום: כשאתה מרגיש נסער או מוצף, פשוט תנשום. תרפה ותתרכז בנשימה למשך דקה. זה ירגיע ויעזור להתמקד. גם אם אין לך את הדקה, עדיין תנשום. לנשימה עמוקה יש אפקט מרגיע גם אם היא למספר שניות.

אז למי שמעוניין לקרוא את הדברים לפני עיבוד, המאמר המקורי נמצא כאן. התמונה מפה.

 

כתיבת תגובה