עשרה כללים לפשטות כאורח חיים

By | 10/07/2015

ופעם נוספת כי אם לא חוזרים ומרעננים את העקרונות מתעוררים במקמות אחרים: עשר עקרונות למינימליזם ופשטות באורח החיים:

#1 אורח חיים מינימליסיטי הוא מסע להסרת הדברים שאינם חשובים להחיים כדי להתמקד באילו שבאמת מאשרים את האדם. הגדרה פשוטה זו של פשטות כאורח חיים מסירה את כל העיסוק השולי במספר החפצים שמותר לצבור ומזכירה את שורש המינימליזם – מיקוד החיים סביב היעד והסרת כל מסיחי הדעת וגוזלי המשאבים שאינם נצרכים.

#2 לנהל אורח חיים מכיוון, כלומר להיות בעל היכולת והמודעות לסרב לדברים שאינם חשובים עבורינו ולאמץ את אילו שכן. הגדרה זו הינה מעין ה”סור מרע ועשה טוב” של המינימליזם ששמה את הדגש במודעות ובפוקוס תמידי. ולצד יתרונה והניסוח החיובי היא דורשת מהאדם מודעות תמידית ותשומת לב בכל בחירה בחיים.

#3 להתעלם מהנורמות והלחץ החברתי. אמנם כלל זה אינו בלעדי למינימליסטים, אבל אילו שמעוניינים להשתחרר ממגבלות התרבות והנורמות הנכפות עלינו בידי בעלי אנטרס, להגמל מתרבות הצריכה השותפת אותנו כמכבש, חייבים להיות מודעים לנקודה זו ולהתחזק בה.

#4 תרכוש את הדברים הנכונים. מינימליזם אינו חיי סגפנות או אתגר בהחזקת לא יותר מ100 פריטים. פשטות היא להחזיק כל את מה שאתה צריך ורק את מה שאתה צריך. כשאתה רוכש תוודא שזה אכן נצרך ואם כן תרכוש את המתאים ביותר ולא חפצים יקרים או זולים מהדרוש.

#5 תכנן סדר יום מתאים. אורח חיים נכון הוא מיקוד בדברים החשובים, יעול סדר היום כדי להפיק ממנו את המירב ותכנון ארוך תווך. אורח חיים נכון כולל שגרה בריאה, זמן לפעילות גופנית ותשומת לב לתזונה.

#6 תפחית כדי שיהיה לך יותר. סביר להניח שכמו כולנו בבעלותך יותר ממה שנחוץ ויותר ממה שבריא. ככול שתסיר מעל עצמך יותר גודש ועודף תפנה מקום לדברים החשובים באמת.

#7 ייעל את המרחב האישי. השיגרה היא האוייב המסוכן ביותר של המודעות. בלי לשים לב חפצים וחסרויות מוצאים לעצמם את המקום לקנן. מבט עירני ושאיפה תמידי ליעול ושינוי המרחב האישי יביל לרעננות וקלילות.

#8 תתמקד. כלל פשוט אבל הכרחי. במקום להתחיל עשרות דברים שונים, במקום לאגור אינסוף דברים משונים, תתמקד במטרות וביעדים ותסיט את כל הנושאים האחרים מרשימת החפצים ומטרות.

#9 תתחבר לטבע. הטבע אינו רק מקום יפה או פסטוראלי אלא מקום יעיל שבו אורח חיים הפשטני הינו גורם השומר על עירנות ורעננות תמידית. משקל מיותר מוסר ומוות מייד יוצר חיים חדשים. בקיצור – תרגיש את האביב.

#10 תשכח את כל מה שנכתב כאן. פשטות כאורח חיים הוא ודאי לא שינוי עשרה כללים שנכתבו בידי אדם אחר אלא הכרת עצמך ואימוץ הכללים ואורח החיים המותאם לך. כל מה שנכתב כאן הינו בגדר המלצה או עיצה של אחרים השואפים לאותו כיוון, אבל בשורה התחתונה, אתה זה שבורא את עולמך.

הבסיס לפרסום זה הוא מכאן והקישוט ההיפי המקסים הגיע מכאן.

 

כתיבת תגובה