גשם ראשון וההכנות לקראת החורף

By | 09/10/2015

אין כמו פרדוקסים קטנים כדי להביא לשמחה קלה, ואין כמו בואו של הגשם הראשון כדי לחמם את הלב. הרוחות הקרירות, הצבעים החוזרים לעולים ובעיקר האויר הנקי שהוא מביא איתו. השאיפה לחזור לפשטות היא השאיפה לראות את השפע המצוי בעולם סביבנו בלי המחנק הנובע מרכישות ומרדיפה אחר תענוגות ממומנים, ואין תענוג יותר גדול מהניקיון הטבעי של האויר.

אבל יש לשים לב ולהתכונן לקראת החורף שהתתחיל לטפטף ולנצל את הימים החמים שנותרו כדי להתכונן לעונת ההסתגרות. אם ימי הקיץ אפשרו לפתוח את המעברים ולהוציא את כל מה שלא נדרש, הרי שהחורף מעודד הסתגרות ואיתה איסוף של רכוש במאורה. במקום לצאת החוצה ולחפש את העולם על השפע שבו, בחורף מסתגרים ונוטים למלא את המאורה בכל מה שנראה שנדרש לשנת החורף הארוכה.

ניתן למלא את המאורה בשלל חפצים עושי רעש, שיעבירו את החורף במהירות ובלי שנרגיש, כמו ערימת סדרות וסרטים, התמכרויות למסך או דברים אחרים שמנתקים אותנו ממהמציאות ומאביסים על הדעת שפע רעש. וניתן במקום זאת לנצל את החופש לשלל עיסוקים שקטים שמסייעים לראות את העולם שסביבנו ובעיקר לפגוש את אילו שמתגוררים איתנו באותה הדירה.

אורח חיים של פשטות שואף להביט בטיפות הזולגות על החלון, לשמוע את הרוחות הנושבות ולהתענג על משקה חם. בעלי הילדים מוזמנים ליזום הפסקות חשמל ואז להוציא את משחקי הקופסה – כך לא תהיה ברירה אלא להכיר אחד את השני. הבתים השקטים יותר מוזמנים ללמוד לסרוג, לתפור, לגלף או כל עיסוק המאפשר לשמוע את היושב לצדך. כך החורף הופך לתקופה ביתית חמה מלאה בשמחה אינטימית וזכרונות קסומים.

החורף יכול להיות עונה בה המזגן פשוט עובד במצב הפוך. החורף יכול להיות תקופת מחנק שצריכה להסתיים מהר ככול הניתן. אבל לאילו המסוגלים להתענג על הפשטות – החורף הוא זמן קסום בו מסתגרים אחד עם השני ולומדים להכיר מחדש.

———————-

שלג אמנם נדיר אצלינו, אבל התמונה החמימה הגיע מכאן.

כתיבת תגובה