תפסיק לחפש את הלהט

By | 25/12/2015

 

בלי להשתמש במילה פשטות כלל, שיחה מרתקת שנוגעת באחד העיקרים של אורח חיים של פשטות. מעובד באופן חופשי לפי שיחה של טרי טרפיקו.

טיר מספרת שהרעיון שצריך לדעת מה אתה אמור לעשות עכשיו, המחשבה שהיא צריך לממש איתו תשוקה, פשוט הפריע לה. וזה בגלל שיש מספר מצומצם של מודלים להצלחה לפיהם כולנו מודדים את המציאות, כל אחד צריך למצוא את התשוקה שלו ולכוון את כל חייו בדרך למימוש אותו החלום. אם תעשה את זה הכל יסתדר – אחרת נכשלת. תשוקה היא לא תוכנית, היא רגש, ורגש מתשנה. אתה יכול להיות מלא רגע יום אחד, ולמחרת הכל ישתנה. אנו מודעים לזה, ובכל זאת ממשיכים להתשמתש ברגש כמנחה לכל החיים, ובכך מוציאים אותו מתפקידו, להיות הלהט שמתחיל את הבערה הראשונית.

הלחץ תמיד קיים, לכל אורך החיים, אבל הוא בשיאו כשמסיימים צבא וצריך לבחור מה עושים. אתה צריך לבחור מה ללמוד, ואז להחליט מה תעשה כל החיים, מה התשוקה אותה אתה רוצה לממש לכל החיים. זו תובנה מלחיצה וכמעט אף אחד לא יודע מה מה המשימה אותה הוא נועד למלא בחיים. בכל זאת כולנו מסתובבים אם אותו החשש, שכשיאלו אותנו מה התשוקה שלנו נרגיש פגומים, לא השגיים, או משעממים. שאם אין לנו אובססיה או כישרון סמוי שאותו אנו מסתירים. שאנו מנהלים חיים שאינם ראויים לציון.

לא מייצרים את החיים באמצעות תשוקה, אלא באמצעות עשיה, התשוקה נוצרת לאחר מכן. צריך לעבוד כי צריך לעשות. התפיסה שכל דבר שעושים אמור להגשים את התשוקה היא שקר לא ריאלי. רוב העבודות לא קשורות למימוש החלום. ההצלחה יוצרת תשוקה, לא התשוקה יוצרת את ההצלחה.

ישנה תעשיה שלמה שכולה מנסה למכור את הדרך למציאת התשוקה. תעשיה שבבסיסה היא טובה כי היא מסייעת לאדם להכיר את עצמו. אבל כשאתה שואל אדם למה הוא מתשוקק אתה כופה עליו לבחור, ורובנו לא מסוגלים או מעוניינים לבחור. רובנו מרגישים שיש בנו משהו שאינו תקין שאין בנו את התשוקה לדבר אחד, ובשבילו אנו מוכנים לשעבד כל דבר אחר.

תשוקה אינה תחביב אחד מרכזי, כישרון או קבוצת כדורגל. תשוקה היא מכלול החיים והאנרגיה אותה אתה מקדיש לדבר הניצב מולך באותו הרגע. אם אתה שקוע בחיפוש אחר התשוקה אתה מחמיץ את מה שעומד מולך ואת ההזדמנויות החיים מגלגלים לפניך. אם יש לך רצון לעשות משהו, תעשה אותו, מעולה. אל תמתין עד שתתעורר התשוקה כי אז תגלה שבזבזת את כל חייך בהמתנה.

תחפש בחיים בעיות הדורשות פיתרון, תהיה מועיל ונדיב, תפגש, ותושיט יד לאחרים. ומשם תגיע תשוקה, בכך שאתה עושה משהו שתורם. אז אל תמתין לרצון לעשות, פשוט תתחיל לעשות. כי בכך שאתה חי חיים מלאי עשיה ותרומה, אתה לא הולך אחר הלהט שלך, אלא מצמיח את הלהט מתוך העשיה.

 

כתיבת תגובה