לחיות מהאויר

By | 02/07/2013

נוונה שיין הכריזה לאחרונה שהיא חוזרת לתזונה המבוססת על מזון, זאת במקום התזונה האוירית שיקיימה אותה במשך 32 יום. במהלך תקופה זו היא ניזונה מאויר ואור שמש בלבד, אולי מעט מים ותה. “אנשים ניזונים מצמחים, וצמחים ניזונים מאויר ואור. אז למה שלא ניזון ישירות מאור ואויר”, טענה. נוונה הזכירה לכולם שהיא מעולם לא טענה שהיא מסוגלת תחיות מהאויר, אלא רק רצתה לבדוק אם הדבר אפשרי והרגישה מחוייבות לנסות בעצמה. הם גם טוענת שאמנם שזה שהיא הפסיקה לא אומר שהדבר לא אפשרי, אלא שהיא עדיין לא מוכנה לכך. “תארו לעצמכם כמה חופש ועושר יהיה בעולם”.

לחיות מהאויר אינו צום, או סיגוף כמקובל ברוב הדתות, אלא מצב נעלה של האדם, בו הוא ניזון מהאויר, או מאור השמש בלבד, ללא כל מזון או נוזלים. גרסה יותר עדינה של תזונה מהאויר מאפשרת שתיית משקים בלבד. כמובן שתפיסה זו עומדת בניגוד למקובל בעולם המדע, בו האדם אינו יכול להתקיים ללא מים מעל שלושה ימים, וללא מזון למשך חמישה עד שבעה ימים.

במסורת הנוצרית ישנם סיפורים על אנשים שחיו ללא מזון גשמי במשך 53 שנים, וכיום ישנו הודי זקן שטוען שהוא חי מהאויר 72 מתוך 83 שנות חייו. גם הסיבות לתזונה לא אופיינית סובבים עולם וכוללים סיגופים, שאיפה לניקיון פנימי והתגברות על תשוקות ויצרים, ועד דתות מודרניות ששואפות להקטין את הנזק לסביבה ואת תרבות הצריכה תוך חיבור הרמוני לעולם.

היו מספר ניסיונות של אנשים לטעון שהם מסוגלים להסתפק בתזונה שכזו, והיו מוכנים להעמיד את הטענות לבדיקה חיצונית, חלקם נשברו, חלקם התבקשו להפסיק כשנראה היה שסכנה נשקפת לחייהם וחלקם נתפסו מרמים. אלא שישנם מספר מקרים בהם לא נמצא הסבר לתופעה מלבד רגעים בהם יכול היה האדם לחמוק מהשגחה. יש לציין שהיו מספר לא זניח של מקרים בהם אנשים מתו במהלך ניסיונות להסתפק בתזונה מהאויר

 “אני מרגישה שהגעתי לנקודה בה הגוף ניצל את כל המשאבים שנותרו בו” ספרה נוואנה שיין בהודעה על חזרה לתזונה רגילה, “זה השלב בו הוא או פונה לתזונה אור השמש או להמשיך לצרוך מזון מהגוף”.

כתיבת תגובה