אוונגליקנים משקמים יהודים

By | 04/07/2013

הקלישאה אומרת ש”אם אתה פרנואיד זה לא אומר שלא רודפים אחריך”, אז אמנם העם יההודי ידוע כפרנואיד, הרואה בכל תופעה כמגמה שכל מטרתה היא להמיר את היהודי מדתו, אלא שלפעמים מתברר שאכן כך הדבר. לפחות בפעם הזו.

כשענתה ליסה זגמנד לצלצול הטלפון שמעה קול בצד השני של הקו שהציג את עצמו מהארגון Israel Restoration Ministries. הוא סיפר לה שהסיבה שהוא התקשר היא שלארגון שלו אכפת מאד מהיהודים. לאחר ששאלה מה הסיבה לכך נענתה בתשובה שהם מעוניינים לשלוח מסר של תקווה ואושר לקהילות היהודיות. השאלה הבאה שלה היתה כיצד הגיעו אליה והוסבר לה שהם פשוט עוברים על ספר הטלפונים ומתקשרים לכל שמות  המשפחה היהודיים.

בדיקה באתר של הכנסיה לשיקום ישראל מגלה שמדובר בארגון אוונגליקני שהמטרה המוצהרת היא אכן לפנות ליהודים, ובעיקר ליושבי ירושלים וישראל כדי לגרום להם להכיר בישו. הכנסיה עצמה הוקמה בידי יהודי לשעבר ששואף להגיע לכל שאר היהודים בעולם. לטענתם הם כבר התקשרו באופן אישי למליון וחצי יהודים בארצות הברית  בין הדברים אותם הכנסיה מפרטת באתר ניתן לראות תמיכה במסיונרים במשרה שפונים ליהודים בישראל וברשימה של ערים בעולם
, חלוקת מתנות בתקופת חג המולד והפצת ספרות באנגלית ועברית.

ליסה זגמונד פנתה לגופים העוסקים בנושא כדי לברר האם החוק מאפשר להתקשר ליהודים בצורה זו ולמטרה זו, ולמרות שהנושא בדיונים, נארה שאין מניעה חוקית מהמהלך.

כתיבת תגובה