ילדת רוח הקודש

By | 01/07/2013

לספר זה הגעתי בטעות, והקשבתי בזהירות, משגיח בקפידה שלא להעלות טרמפיסטים שיבהלו לשמוע קריאות בשבח אותו האיש וצעקות הללויה. אמנם מדובר בסיפור, ובעדות שנכתבה בראיה של אדם בוגר על תקופת הילדות, אלא שהספר מציג בצורה יפה מספר תופעות ותחושות, ומסתיים בתובנות ששותפים להם בני אמונות רבות המהלכים על קליפת נוגה, בקו הדק בין אמונה וכפירה, בין רציונאליות למציאות ניסית.

הספר מספר על ילדה שאמה הצטרפה לכומר מתחילת דרכו כמטיף אוונגליקני, שבקושי מלא את האוהל באנשים שיקשיבו לדבריו, מגרד רק את הסכומים הדרושים כדי להמשיך הלאה, לנביא שמאות אלפים עזבו את כל רכושם כדי ללכת אחריו להתכונן לסוף העולם במחיצתו, לצד חיי הפאר אותם יכול היה להרשות לעצמו על חשבון המאמינים. הספר מתאר את התהליך אותו עבר המטיף מאדם ירא אל, לנביא שדבר מדבריו לא יפול ארצה. מאדם הנלחם כדי לשמור על צניעות וחיי משפחה קשרים, לנואף המחזיק מספר משפחות ואב לילדים רבים שאינם מודעים אחד לשני.

אלא שמעבר לכל זאת הספר מתאר את המציאות של ילדה שנולדה אל תוך עולם ניסי, בה אנשים מתרפאים בכוח האל וסוף העולם הינו דבר מוחשי. את תהליך הגדילה והלך המחשבה, את החינוך לאמת ויראת שמים לאור החיים הכפולים של הנביא הקדוש שמטיף להם. את החשיבה הרציונאלית והכפרנית שנאבקת בתחושת האמונה. את החיים בדיאוננס בין האמונה לידיעה והחיים ביניהם.

כתיבת תגובה