ישנם מעריצים רבים שנהנים לחקור ולדלות משמעויות עמוקות בשירים ובלחנים של להקת החיפושיות, אלא שכנראה ספק אם היה מי שלקח את הלהקה ברצינות כמו צארלס מנסון.
אם נהרוס את המתח, בשורה התחתונה הוא הבין שכל שירי החיפושיות מדברים על מלחמת helter skelter, מלחמת אחרית הימים בה השחורים יהרגו את כל הלבנים, מלבד משפחתו של צארלס שתצא מהמחבוא ותקבל את השלטון מידי השחורים חסרי ההנהגה. המשמעות אותה מצא בשירים היתה כה מוחשית עד שהוא ביצע את ההוראות שלהחיפושיות והורה לרצוח שבע אנשים בצורה המזעזעת ביותר אותה יכול היה לדמיין, נועץ בהם מזלגות וסכיני מטבח, רק כדי לקדם את החזון של החיפושיות ולקיים את דברי הנביאים כפי שפורטו בשירים.
את צארלס מנסון די מיותר להציג, שכן הוא נחשב לרוצח המפורסם ביותר במאה העשרים, אחד שהצליח לייצר סביבו משפחה, או למען הדיוק כת שרובה המוחלט היו בנות צעירות שהיו מוכנות לעשות כל דבר אותו הוא יורה. גם לא כאן המקום לפרט את הדרך בה הצליח לגרום לאנשים לעשות כרצונו. גם לא נתאר את שבעת מעשי הרצח שבצעו חברי הכת. כאן נתמקד רק בארבעת הנביאים ששלחו לצארלס נבואות דרך להיטים מוזיקליים שכבשו את כל העולם.
אין ברירה אלא להקדים ולפרט מספר אלמנטים קרטיים בשביל להבין את הנבאות של החיפושיות:
הדבר הראשון הוא להיזכר שמדובר בתקופה בה השחורים התחילו לתבוע לעצמם זכויות בארצות הברית. הדבר לווה במהומות ובקבוצות קולניות שהופיעו ללא הפסקה בתקשורת. על רקע הפנתרים השחורים, ארוע ‘שולי’ כגון עסקת סמים שהשתבשה בין צארלס מנסון לסוחר סמים שחור שהסתימה ברצח השני, גרמה לצארלס מנסון לחשוש שהפנתרים השחורים רוצים ‘לסגור איתו חשבון’ ולהתעצם עד כדי פרנויה ממלחמה כוללת בין השחורים ללבנים. מלחמה זו היתה אמורה לפרוץ בכל רגע וזה היה החזון האפוקליפטי בו הזין צארלס את המשפחה.
דבר שני שצריך לדעת הוא שצארלס מנסון שאף להצליח כמוזיקאי. הוא למד נגינה בגיטרה בזמן השהות בבית הסוהר, כתב והלחין מספר שירים. לא היה לו כל ספק שהוא ראוי להיות בין המוזיקאים המובילים. לכן היה קשה לו לקבל את הדחיות מכל האנשים אליהם פנה בנושא. לאחר מעשה אנשי מקצוע ציינו שכנגן הוא היה די טוב, אלא שלא היה כל דבר מקורי בנגינה.
נדלג על השלבים בהם התפתחה התיאוריה שלו, וגם על השלבים בהם הוא שכנע את שאר חברי המשפחה ונציג ישירות את השורה התחתונה.
כדי להוכיח שחברי להקת החיפושיות הם בעצם נביאים, ובכל השירים שלהם ישנו מסר נבואי לעולם ובעיקר לצארלס מנסון, הוא ציטט ללא הרף את פרק תשיעי מחזון יוחנן, מקפיד לפרש את הפסוקים כפי שהוא הבין אותם בעצמו:
יש לציין שהיתה נקודה אחת בה המשפחה לא קבלה את הפירוש של צארלס מנסון: המלאך החמישי. בעוד צארלס הסביר שמדובר בסטיוארט סאטקליף, המשפחה ידעה שזה בעצם צארלס עצמו, שכן בחזון כתוב ש “וְהַמַּלְאָךְ הַחֲמִישִׁי תָּקַע בַּשּׁוֹפָר וָאֵרֶא כוֹכָב נֹפֵל מִן־הַשָּׁמַיִם לָאָרֶץ וְלוֹ נִתַּן מַפְתֵּחַ בְּאֵר הַתְּהוֹם”. והרי צראלס היה היחידי שיכול למצוא את מפתח באר תהום, המקום היחידי בו ניתן להינצל מה- helter skelter.
ראיות נוספות ליכולת הנבואית ולתקשורת הישירה בין צארלס לחיפושיות הוכיח מפירושים שמצא בשירים, למשל באלבום הלבן של החיפושיות, האלבום שבעיני צארלס היה החשוב מכולם ובו הכינו החיפושיות אל העולם לקראת ה-helter skelter. באלבום זה היה שיר שנקרא SEXY SADIE שהעיד שהם ידעו על השם שנתן מספר שנים לפני כן לסוזן אטקינס: Sadie mae Glutz.
אחד השירים החשובים ביותר מבחינתו, זה שהעיד על הקשר ביניהם וגרם לו לעבור ללוס אנג’לס היה I Will. בשיר הזה החיפושיות פנו אל צארלס באופן ישיר בהוראה, או בקשה:
מהשיר הזה הבין שהם קוראים לו להקליט את השירים שלו, השירים שיובילו את העולם מהבשורה האפוקליפטית שהוצגה באלבום הלבן, לאלבום שלו שיצית את המלחמה עצמה. אלא שהסיבה שהוא עבר ללוס אנג’לס מופיעה בהמשך השיר
ומסיבה זו הוא עבר עם כל המשפחה ללוס אנג’לס, אלא שאת הסיבה שהחיפושיות בעצמם לא חצו את האוקינוס כיד לפגוש אותו מצא באותו השיר עצמו:
I’m in love but I’m lazy
אמנם קשה לתפוס שהיה מי שהאמין ברצינות במה שהוצג כאן, לכן גם הדבר לא צויין בכתב התביעה במשפט של צארלי, אלא שזה שמלבד זאת שכל מילה אמת, החלק הבלתי נתפס הוא בעיקר במשמעויות האפוקליפטיות הרבות שמצא בשירים, וכיצד הם הובילו אותו להורות על הרצח, אלא שאילו יוצגו בפוסט הבא.