הטירוף הקונדליני

By | 10/02/2014

ראיתי קטע מתוך סרט משנת 1988 בשם האלים של העידן החדש העוסק בהשטלטות של ההינדואיזם על העולם ובעיקר ניסיונות ההשפעה וההשטלטות על הנצרות. באותו הקטע רואים אולם מלא באמריקאים, לבושים למחצה בכתום, צועקים, מתנועעים ורועדים לצלילי מקצב תובעני בטירוף ששמו מדיטציה קונדליני.

הטירוף הקונדליני

הטירוף הקונדליני

התרגול הקונדליני לפי הלקסיקון ההינדואיסטי הינה מדיטציה שמשפיעה על הצ’קרה הקונדליני, על אנרגית החיים הממוקמת בתחתית עמוד השידרה, או באגן ואחארית על תחושת האני והצרכים הבסיסיים באדם. תפקיד התרגול הוא להעצים את הציקרה הקונדלינית ולעורר את כוחות החיים, לשחרר את הגוף בפרף אנרגית חיים והמין.

הסרטון כמובן, בתור תוכנית מערבית דתית החוששת מהשפעה של הגורואים וזליגה של טאולוגיה מזרחית למערב ולנצרות ,ומביאים כראיה את קוד הלבוש הכתום שמהרישי מהש יוגי דרש מהמשתתפים ואת התמונה שלו שכל אחד נשא על גופו כחלק מפולחן האישיות. אלא שגם אם מתעלמים מהדיבוב, קשה שאל להתרשם מהטראנס הדתי העמוק בו שרויים הנוכחים בעולם.

למדיטציה כפי שמופיעה בסרטון ישנם ארבעה שלבים:

  1. שלב ההיפרוונטילציה בה במשך מספר דקות לוקחים נשימות רדודות ומהירות של אויר. בצורה זו מגיעים להרעלת חמצן.
  2. שלב שני כולל צעקות קולניות והתפרקות שנועד להשתחרר.
  3. שלב השלישי בו הנוכחים נמצאים עמוד בטראנס כולל קפיצות במקום, תוך כדי הוצאת אויר קולנית בצורת קריאה “הוא” עם כל קפיצה. המתרגלים מעידים שבשלב זה ‘אתה כבר לא שם, המוח עוזב את הגוף’, כלומר בשלב זה האדם כבר לא מודע לעצמו ונשאב בתוך אותה תחושת קולקטיב.
  4. לבסוף משהוא צועד ‘עצור’, ואז כולם, תוששים ממעל חצי שעה של פעילות פיזית מאומצת, קופאים במקום כדי לחוש את השלווה.

גרסה ישראלית השונה במעט, וכוללת שני שלבים של שלווה

http://www.youtube.com/watch?v=y1NfHNCU5to

התמונות נלקחו מכאן.

נקודה מעניינת בסרט המקורי הוא שהחקיר נעשה מנקודת מבט מלאת חשש בגלל שהמדיטצה פוגעת באמונה בישו וחושפת את האדם להשטלטות דמונית. מתוך כך כמובן יש את אילו שנלחמים בזה, הפלישה של הקונדליני לנצרות


http://www.youtube.com/watch?v=tbVYalAE5-8

כתיבת תגובה