מחנה האימה של ישו

By | 06/03/2014

“הצטרף לאליטה של מנהיגים שמשנים את העולם עבור ישו”, משפט זה הינו המתווה של תנועה אוונגליקנית בשם Teen Mania  שפונה לנוער ומציעה להם תוכנית ESOAL – הזדמנות של פעם בחיים להביא את הרגשות לנקודת הקצה כדי לקרב אותם לאמונה בישו. אלא שמכיוון שהנוער של ימינו חשוף למדייה המונית ובוטה, הוא זקוק לאמצעים קיצוניים כדי למחוק ממנו את כל הנזקים וההשפעות של המודרנה, לכן התנועה מרשה לעצמה לנקות באמצעים קיצוניים כדי להשיג מטרה זו.

מחנה הקייץ אליו נרשמים הילדים מפעיל תוכנית שנלקחה ממדריכים צבאיים, או לחילופין מתוכניות ריאליטי גרועות. המשתתפים נדרשים להתיש את עצמם בפעילות אינסופית, להתמודד מול לחצים של מדריכים, השפלות פומביות, משימות פיזיות קשות והתמודדות מול פחדים ואתגרי גועל. בכול אותו הזמן עומדים מעל המתתפים מדריכים הצועקים עליהם ומדרבנים אותם להמשיך באיומים ושידולים. כמובן שישנה אפשרות לפרוש באמצעות צלצול בגונג – פעמון שכל אחד מוזמן לצלצל בו להכריז לעולם שהוא כישלון.

בין המשימות אותם נדרשים המשתתפים לבצע ישנם משימות שנועדו להתמודד עם פחדים ולהבין משמעות מעמקי שאול, כמו לזחול לתוך מחילה ואז לרדת בסולם צר אל תוך בור חשוך לחלוטין שהקצה שלה כלל אינו נראה. ללכת שעות כשאתה סוחב צלב ענק. או למשל להתגלגל במורד הגבעה ולהמשיך על הקיא של אילו שהתגלגלו שם לפניך. גולת הכותרת היא כנראה אכילת חרקים ודברים מזעזעים אחרים, אבל מי יודע מה עוד נעשה שם.

מחנה האימה של ישו

מחנה האימה של ישו

פעמים רבות שהילדים שחוזרים מזועזעים ופגועים מהמחנות האילו מתבישים לספר להורים שלהם את האמת. מתקשים לאכזב את ההורים לשחשוף את האמת מול ההורים שמצפים לשמוע חוויות חיוביות ומלהיבות, ולכן הסיוט נמשך הלאה.

ברי המזל שלא מסתפקים בחווית החושים הקיצונית והחד פעמית של ESOAL יכולים להמשיך ללמוד במכללה של Teen Mania קורסים שאינם מוכרים בשום מוסד לימודי אחר, או להמשיך להתנדב במסגרות השונות שמנצלות את כוח העבודה הזול ובר העיצוב שנופל בידיהם.

מי שמעוניין לקרוא סיפורים של אילו שנפגעו מוזמנים להיכנס לאתר שמוקדש בדיוק לזה.

כתיבת תגובה