חמש דרכים למצוא זמן

By | 21/05/2015

סידור – מילה פשוטה שמייד מייצרת רשימה של תירוצים. פעמים רבות דווקא הצורך לעשות סדר הוא זה שגורם לנו להביט באי הסדר מתוך שיתוק, בלי יכולת להחליט מאיפה להתחיל. מסיבה זו נראה שקשה למצוא זמן פנוי לעשות את הארגון הדרוש כדי להגיע לפשטות. נראה לפעמים שהמשאבים הדרושים לפנות משאבים פשוט לא נגיש. לכן רבים ששואפים ליישם מינימליזם כאורח חיים מתקשים לפנות את המשאבים הדרושים כדי לעשות את הדילול הנדרש בגודש.

כאן נפרוש חמש דרכים ליישם פשטות כאורח חיים ולפנות זמן לדילול הגודש גם כשנראה שזמן הוא משאב שפשוט אינו:

רגעים גנובים
רגעים גנובים הם ניצול הרגעים הבודדים שישנם תוך כדי עשיית דברים אחרים. למשל, כשממתינים שהכיור יתמלא, אפשר להציץ במגירה ולהוציא תכשיר שאינו בשימוש. בזמן שמכניסים כביסה לארון תמיד אפשר להביט פעם נוספת ולראות האם ישנו בגד שלא נלבש כבר שנים ולסלק אותו משם. אפילו בזמן שממתינים שהקומקום ירתח אפשר לבחון את הכלים על המדף בארון כדי שוודא שאין ביניהם כמה מיותרים. רגעים גנובים אינם דורשים זמן נוסף, אלא רק מודעות ותשומת לב בזמן שעושים דברים אחרים.

עשיה לפני צפיה
כמה פעמים, עד שהגיע אותו הזמן הפנוי, מצאת את עצמך ללא כוחות, קורס מול המחשב או הטלוויזיה. לפעמים משתמש בתירוץ הנדוש וטוען שמדובר רק בחמש דקות מנוחה לפני שתקום לעשות כמה דברים, ולפעמים מודה שאחרי שהתיישבת כבר לא תקום. אז רגע לפני שאתה מרשה לעצמך לקרוס, תקדיש עשר דקות לסביבה. עשר דקות, לא יותר מזה, ואז תהנה ממנוחה ללא נקיפות מצפון. אולי אפילו יותר מכך ואותם עשר דקות ותחילת עשיה תמריץ אותך לפרק זמן ארוך מזה.
וכמו אז, הנה הביטוי שבאנגלית נשמע יותר טוב “Clean before screen”

תתחיל בקטן
אם אתה באמת מרגיש שאין לך את הזמן להקדיש לאירגון מחדש, אז תסתפק בדקה. כל אחד יכול למצוא דקה ואין צורך ביותר מדקה. בהמשך כשתתרגל לדקה תוכל למצוא איך להאריך את פרק הזמן מעבר לזה. ככה גם לא תלחץ מהזמן השקיבלת על עצמך ובעיקר תתחיל לייצר הרגל של עשיה שיוביל לעבר הפשטות.

תמצא שותף
אם יש מישהו שאתה נהנה בחברתו ויכול לסמוך עליו, אז תקבע לעשות סדר ביחד. קל יותר להתמיד כשיש מחוייבות. כמובן שתמיד כדאי לצרף לזה כוס קפה איכותי ופרוסת עוגה שתנעים את העשיה המשותפת. דגש אחד שצריך לשים לב הוא שאותו אחד חייב להיות אדם שסומכים עליו ולא חוששים להיות פגיעים בנוכחותו.

תשתף את המשפחה
נא לא להשתמש בילדים כתירוץ לגודש. מצד שני אף אחד לא רוצה שיזרקו לו את הדברים כשהוא לא בסביבה. כשמשתפים את המשפחה הופכים את המינימליזם לאידיאל משותף, מחזקים את האמון ההדדי וגם מנצלים את ההזדמנות כדי לשמוע איך האחר מרגיש כלפי אותם החפצים, פעמים רבות כששומעים את דעתם סדרי העדיפיות משתנים.
אפשר לפתוח את הגישושים במספר שאלות פשוטות כמו:
1. האם אתה באמת אוהב את אותו החפץ?
2. מתי השתמשת בו בפעם האחרונה?
3. למה הוא מיוחד בעיניך?
התשובות לאותם השאלות גם ילמדו אותך על האנשים שסביבך, גם יגרמו להם להבין את הקשר שלהם לחפצים וגם יסיעו להם להבין את היתרונות בחיי פשטות ולמה בחרת במינימליזם כאורח חיים.

אז בלי תירוצים שאין זמן לסדר וקדימה לתת לפשטות לנקות ולאוורר את החיים.

המחיר האמיתי של דברים הוא כמות החיים שהוקדשו להם – הנרי דויד טוראו

—————–

המאמר עובד לפי מאמר באנגלית הנושא את השם MINIMALIST MOTIVATION: 5 WAYS TO FIND THE TIME שפורסם כאן. Photo: Creative Commons by openDemocracy

כתיבת תגובה