מינימליזם והקרבה

By | 02/04/2015

ישנה טענה שנשמעת מידי פעם, שלבחור מינימליזם כאורח חיים משמעותו לחיות חיי הקרבה. ולכאורה השאלה במקומה, הרי הבחירה בחיי מינימליזם משמעותה מעבר מבית גדול ומרווח לקטן, מארון שופע בגדים לארון מחושב וממדפים גדושים בכל טוב ל… מינימליזם. אלא שטענה זו מוטעת מיסודה, שכן מינימליזם הוא אורח חיים שברגע שמתרגלים אליו, דווקא הוא זה שמביא שפע אושר, ובדרך כלל זו הדרך היחידה.

אז הפעם נענה שלוש תשובות בעזרת פוסט שפרסם קורטני קארבר תחת הכותרת “כיצד ניתן להיות מינימליסט בלי להסתבך“:

1. חיי פשטות מאפשרים שפע חירות.

מכיוון שעוברים מבית גדול לדיור קטן יותר, משקיעים פחות זמן בדאגה וסידור הדברים שממלאים את המרחב. פחות רכוש מביא איתו את היכולת להסתפק במועט מאפשר שפע חירות לטייל בצורה חופשית, משוחררת וקלה בהרבה. חופשיים מהצורך והפיתוי לצרוך משנה את כל נקודת המבט ומשחרר כמות משאבים פיננסיים ותועדתיים שמופנים לאפיקים החשובים באמת.

2. דווקא גבולות ברורים מפנים מקום להתרחב לכיוונים שונים

לא גבולות ומסגרות הם אילו שמגבילים, אלא דווקא להפך. הגבולות הם אילו שמגדירים אותך ומכוונים אותך היכן וכיצד להשקיע את המשאבים והזמן העומד לרשותך, הם גם אילו שמקלים עליך לעמוד בפיתויים ולסרב לדברים שלא באמת חשובים. ההגבלות יפנו זמן, מקום ובעיקר תשומת לב שתוכל להפנות לכיוונים הרצויים, אותם תוכל לבחור במקום להיגרר. ובעיקר ההגבלות שבחרת לעצמך הם אילו שיסללו לך נטיב בהיר וברור לדרך הטובה ביותר להגשים את המטרות שהצבת בפניך.

3. אורח חיים מינימליסטי מגביר את הסיכוי שלא תחמיץ את הדברים החשובים לך בחיים

כאשר החיים הם רדיפה אינסופית אחר השגת ה”יותר”, כשנקודת המבט היא תמיד לכיוון יעד עתידי שרק מתחלף, אתה תמיד מחמיץ את ההווה בגלל הריכוז בעתיד ובגלל הטרדה התמידית. זאת במקום לזכור להעצר כדי להנות מהדברים בעלי המשמעות. ככול שאתה מודע ומגביל את עצמך, אתה יותר מודע לזמן העובר והדברים עליהם אתה בוחר להשקיע אותו.

למרות שיכול להיות שבפועל תעשה פחות דברים, אתה תהיה זה שבוחר מה הדברים החשובים עבורך, במקום להיגרר אחר זרימת החיים. כך אתה תבחר במה להשקיע את הזמן והאנרגיה שברשותך ובעיקר תהיה מסוגל להיות מהחירות לעשות את הדברים שאתה מעריך באמת. סביר להניח שאפילו יתברר לך בהמשך הדרך שאתה שמח על ההזדמנות לוותר על כל אותם הדברים שעשית בעבר רק כי לא רצית להחמיץ, אבל בעצם לא הרגשת אליהם שייכות.

כך שדווקא הפשטות שבחיי מינימליזם, הגבולות הברורים ותשומת הלב התמידית למשאבים שברשותך, דווקא שלושת העקרונות שנראים לכאורה כהקרבה, דווקא הם אילו שמביאים איתם את העושר והשפע הנובע מחיים מינימליסטיים.

—————-

התמונה המצורפת שלא קשורה בשום צורה מלבד זה שמצאה חן בעיני הגיע מכאן.

 

כתיבת תגובה