לכן אני לא

By | 04/11/2022

מסובב הסיבות ומגלגל הגילגולים אפשר לי פתיח עשיר הרבה מעבר כל מה שיכולתי לבקש: דנתי כחצי שעה עם בעל החנות הראשונה בטור בניסיון להבין מה גורם לאדם להאמין שהארץ שטוחה. לאחר מכן שמעתי באריכות והבנתי לעומק את השכנה שלו, אומנית האריחים. היא ספרה על הדרך הארוכה והטבעית שגרמה לה לשבת בנחת בחנות. את ההשפעה ההדדית של אילוצים פנימיים וחיצוניים על הדמיון שבוחר את מושא היצירה. ולסיום דנתי עם הצורפת, החנות הבאה בטור, על מהות טיפול ואמפטיה, על נביעה מאושר ונביעה מכאב ועל מקור הנביעה שדוחפת אותה ליצור והמימד שעדיין חסר.

שעה וחצי של עושר עמוק קשוב ועדין הסתיימו בהערה עוקצנית ומדוייקת של של לקוחה מזדמנת שהממה אותי, שגרמה לי להבין באיזה אופן הדיאלוג נראה מבחוץ. קטעתי שלושה ימי טיול בבוקרו של היום הראשון רק כדי לחזור לעצמי ולעשות חושבים.

איך זוכים לפגוש ולשמוע אנשים?


נספח: האם כדור הארץ שטוח:

קשה לרדת לנקודה כשאנשים נואמים, אבל אחרי ניסיון ארוך למקד הצלחתי לדלות את שלושת העיקרים:

  1. כדור הארץ שטוח
  2. יש רוע פעיל בעולם: שטן, לוציפר או כל אחד מהשמות המשתנים
  3. יש מקור טוב ששמו אלוהים צריך להאמין בו

אפשר להתווכח עד אינסוף על שני הסעיפים האחרונים. אני הייתי בעיקר סקרן להבין מה גורם לאדם לבחור בתפיסת מציאות כל כך רדיקאלית. ועשיתי את זה דרך הניסיון להבין למה עובדה מדעית אחת זכתה למקום כבוד כאחד משלושת העיקרים. מהמעט שהצלחתי להבין נראה שאדמה שטוחה זו הדוגמה המובהקת לאדם שבוחר להאמין לחושים שלו כדי להביע אי אמון בחברה. הצעקה מובהקת שנועדה להבדיל בינו לבין המובלים, ולהצביע שכל המוסדות החברתיים נשלטים בידי הרוע הפעיל: כלכלה, תקשורת, פוליטיקה ומדע.

כתיבת תגובה